Μετάβαση στο περιεχόμενο

Οδηγίες χρήσης πακέτου hosting με Plesk 11

1. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ TOY WEB HOSTING ΣΑΣ

Η διαχείριση του πακέτου φιλοξενίας σας, γίνεται από το Plesk Panel (πίνακας ελέγχου διαχείρισης web hosting).

Διεύθυνση εισόδου Plesk:

http://mycp.gr Εmail: (το e-mail σας) Κωδικός: (ο κωδικός σας)

Aλλαγή κωδικού εισόδου στο Plesk:

Συνδεθείτε στο Plesk, επιλέξτε την καρτέλα "Account" στην κορυφή της σελίδας, μετά πατήστε στην επιλογή "Personal Profile" της περιοχής "Personal Settings" που θα βρείτε στο κατώτερο μέρος της σελίδας και στην επόμενη, πατήστε στο "Edit" για να αλλάξετε το password.

Υπενθύμιση κωδικού εισόδου στο Plesk:

Από τη σελίδα http://mycp.gr πατήστε στο "Forgot your password?", στην επόμενη σελίδα εισάγετε το e-mail με το οποίο κάνετε είσοδο στο Plesk και πατήστε στο κουμπί "Submit" για να λάβετε τον κωδικό στο e-mail σας.

Plesk στα Ελληνικά:

Πατήστε στην καρτέλα "Home", στη σελίδα που θα ανοίξει, δεξιά στην περιοχή "Μy Subscriptions" , πατήστε στο domain σας. Έπειτα στην καρτέλα "Users", πατήστε στο χρήστη με τα στοιχεία σας & στην επόμενη σελίδα στο "Change Settings" > στην περιοχή "Panel Preferences" επιλέξτε στο "Panel language" την Ελληνική γλώσσα [Greek (Greece)] και πατήστε στο ΟΚ.

2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ - ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ HOSTING

Συνδεθείτε στο Plesk & πατήστε στην καρτέλα "Home" (κορυφή της σελίδας πάνω αριστερά), πατήστε στο "Create own subscription" της περιοχής "My Subscriptions" (δείτε τη σχετική απεικόνιση).

Στην επόμενη σελίδα, γράφετε μέσα στο πεδίο "Domain name" ποιο domain θα φιλοξενήσετε στο πακέτο σας, στο πεδίο "IPv4 address" αφήστε επιλεγμένη την προεπιλεγμένη IP διεύθυνση με την ένδειξη "shared" (ή αν έχετε αγοράσει Ιδιωτική IP, επιλέξτε την "dedicated" ΙP). Δεν είναι ανάγκη να επιλέξετε IPv6 Address, μπορείτε να την αφήσετε στο "Νοne".

Παρακάτω, στα πεδία "Username" και "Password" θα ορίσετε τα στοιχεία με τα οποία θα συνδέεστε μέσω FTP στο server για να ανεβάζετε τα αρχεία σας (: δείτε τη σχετική απεικόνιση ).

Στο πεδίο "Service plan" αφήστε την τρέχουσα επιλογή "none" κι αφήστε επιλεγμένη την ρύθμιση "Proceed to customizing the subscription parameters after it is created. Note that this will make the subscription locked for syncing."

Στο σημείο αυτό, πατήστε "ΟΚ" και η φιλοξενία του domain σας είναι έτοιμη!

Επιλέξτε την ενεργοποίηση των υπηρεσιών που γνωρίζετε ότι χρειάζεστε προκειμένου να λειτουργήσουν όπως υποστήριξη της PHP, CGI, Perl, Python, FastCGI, Web Στατιστικά, Error docs κλπ.

Αν δε χρειάζεστε ή παραλείψετε κάποια υπηρεσία, μπορείτε να την ενεργοποιήσετε αργότερα.

Για να φιλοξενήσετε και άλλα sites στο πακέτο σας (αν το επιτρέπει ο τύπος του), από την Αρχική σελίδα του Πίνακα Ελέγχου, πατήστε στο "Add own subscription" (δείτε τη σχετική απεικόνιση)

ΠΟΤΕ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ SITE ΜΟΥ;

Το domain σας θα λειτουργήσει σε 8 έως 24 ώρες, εφόσον έχετε ρυθμίσει σωστά τη φιλoξενία και οι name servers (εξυπηρετητές ονοματοδοσίας) του domain σας είναι οι παρακάτω. ΝΑΜΕSERVERS

ns1.mynewserver.com ns2.mynewserver.com

Αν οι Name servers του domain σας δεν είναι αυτοί, θα πρέπει να τους αλλάξετε μέσα από το site του Καταχωρητή του domain name σας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν έχετε πακέτο Reseller Hosting, τότε θα πρέπει να φτιάξετε τους δικούς σας name servers, σύμφωνα με τις οδηγίες που έχετε λάβει.

Έλεγχος Name Servers του domain σας:

http://www.gr                                 <<< για .GR https://internic.net/whois.html  <<< για .COM,.NET,.ORG https://eurid.eu/en/whois/          <<< για .EU

ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΑΚΑΤΕΥΘΥΝΩ ENA ΑΛΛΟ DOMAIN ΠΡΟΣ ΤΟ SITE ΜΟΥ;

Για να ανακατευθύνετε ένα άλλο domain προς ένα site που φιλοξενείτε στο πακέτο hosting σας, κάντε κλικ στο "Home" > κλικ στη συνδρομή του site σας > καρτέλα "Websites & Domains" > κλικ στο "Add New Domain Alias" > και δηλώστε το domain που θέλετε να ανακατευθύνετε σε αυτό.

Μετά θα πρέπει να αλλάξετε τους nameservers του νέου domain σε ns1.mynewserver.com & ns2.mynewserver.com

Σημειώστε πως έτσι, κάθε email μπορεί να λειτουργεί σαν email@domain1.gr αλλά και σαν email@domain2.gr (όπου domain1.gr το φιλοξενούμενο site και domain2.gr το Alias domain).

3. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Ε-ΜΑΙL

Για να φτιάξετε e-mail διευθύνσεις στο domain σας, κάντε κλικ στη συνδρομή φιλοξενίας (Subscription) του domain σας κι από κει, στην καρτέλα "Mail" > "Create Mail Account" > στην περιοχή "Mail account properties" συμπληρώστε το όνομα και τον κωδικό του νέου email και τέλος "ΟΚ". Mπορείτε να φτιάξετε νέα e-mail με την ίδια διαδικασία.

ΜΗ ΒΑΖΕΤΕ ΕΥΚΟΛΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ! Οι κωδικοί σας ΠΡΕΠΕΙ να είναι ΤΥΧΑΙΟΣ συνδυασμός τουλάχιστον 8 λατινικών χαρακτήρων και αριθμών!

ΜΗ ΒΑΖΕΤΕ κωδικούς όπως: 1234567 ή το domain σας, ονόματα ή κάτι εύκολο να μαντέψει κάποιος. Για να θυμάστε τον κωδικό του e-mail/ftp σας, αποθηκεύστε το σαν επαφή στο κινητό σας (πχ Όνομα: το E-mail σας ή FTP Username: xxxxxx Αριθμός κινητού: Κωδικός).

ΕXΩ ΑΝΤΙSPAM - ANTIVIRUS ΣΤΟ ΕΜΑΙL MOY;

Η AntiSpam προστασία στο domain σας, είναι ήδη ενεργοποιημένη!

Μέσα από το Plesk, κάντε κλικ στο domain σας > κλικ στην επιλογή "Spam Filter" ( δείτε εδώ ) κι έπειτα στο "Login", για να διαμορφώσετε τις ρυθμίσεις του Φίλτρου για το domain σας (δείτε εδώ ).

Οδηγοί χρήσης του SpamFilter.

Πως κάνω είσοδο στη διαχείριση του Spam Filter;

Έλεγχος εισερχομένων στο my.SpamFilter.gr

Χειρισμός της Whitelist/Blacklist στο spam filter

Περιορισμοί στα email

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ E-MAIL ΣΤΟΝ Η/Υ ΣΑΣ

Θα πρέπει να ρυθμίσετε το πρόγραμμα αλληλογραφίας σας (πχ MS Outlook Express, MS Outlook, Thunderbird κλπ), σύμφωνα με τα παρακάτω: στο "Server Ιnformation" > "Account Type" την επιλογή POP3 σαν "Incoming mail" (POP3): mail.to-domain-mou.gr * στο "Outgoing mail" (SMTP): mail.to-domain-mou.gr * στο "User Name" (όνομα χρήστη), δώστε ολόκληρο το email σας πχ sales@to-domain-mou.gr (ΌΧΙ μόνο το username, πχ sales) στις "Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικής Αλληλογραφίας Internet" >> καρτέλα "Διακομιστής Εξερχομένων" επιλέξτε: "Ο διακομιστής εξερχόμενης αλληλογραφίας απαιτεί έλεγχο ταυτότητας" και την επιλογή "Χρήση των ρυθμίσεων του διακομιστή εισερχόμενης αλληλογραφίας".

Προσοχή: Στη θύρα του διακομιστή Εξερχόμενης (SMTP) δηλώστε τη θύρα (port) 587, αντί της προεπιλεγμένης 25. * όπου to-domain-mou.gr, γράψτε το ΔΙΚΟ ΣΑΣ domain.

Ρυθμίσεις για ΙΜΑP: Θύρα Διακομιστή Εισερχόμενης Αλληλογραφίας: 143

Αν θέλετε να ελέγχετε τα email σας από πολλούς Η/Υ ταυτόχρονα ή/και από το internet (βλέπε παρακάτω: Webmail), τότε ενεργοποιήστε την επιλογή ("Περισσότερες ρυθμίσεις" >> "Για προχωρημένους"): "Διατήρηση αντίγραφου του μηνύματος στο διακομιστή".

ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΤΟΠΙΚΟ MAIL SERVER:

ΑΝ χρησιμοποιείτε ΤΟΠΙΚΟ mail server με POP connector (πχ Microsoft Exchange SMB ή Fetchmail) για να λαμβάνετε αλλά στέλνετε απευθείας μέσα από τον τοπικό mail server σας, τότε προσθέστε την (στατική) IP σας στο SPF record του domain σας:

Μέσα από το Plesk (example.gr) > DNS Settings > κλικ στο TXT record, την εγγραφή: v=spf1 a mx -all, σε: v=spf1 a mx ip4:1.2.3.4 -all, όπου 1.2.3.4 γράψτε τη στατική IP του εταιρικού σας δικτύου.

WEBMAIL: ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ E-MAIL ΣΑΣ MEΣΩ INTERNET

Με το WebMail μπορείτε να έχετε τα e-mail σας κατευθείαν από το internet, χωρίς τη χρήση κάποιου προγράμματος (Outlook, Thunderbird, Mac Mail κλπ), από τη διεύθυνση: http://webmail.domain.gr (όπου domain.gr είναι το domain σας) και γράφοντας το email (πχ info@domain.gr) και τον κωδικό του email. Θα πρέπει να διαγράφετε δύο φορές το μήνα την αλληλογραφία σας από το webmail, για να μην επιβαρύνετε το domain σας.

Αυτό μπορείτε να το πετύχετε εύκολα, ρυθμίζοντας το email client σας να αφήνει αντίγραφο των emails στο server για 14 ημέρες.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΜAIL ΑΠΟ ΤΟ SITE ΣΑΣ

Αν το site σας πρέπει να στέλνει σε εσάς και στους χρήστες/πελάτες σας διάφορα email όπως: μηνύματα από φόρμα επικοινωνίας, κρατήσεις, νέες παραγγελίες, επιβεβαίωση εγγραφής μελών κλπ, τότε θα πρέπει να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία SMTP Authentication.

  • Ρυθμίσεις Server: mail.domain.gr (όπου το “domain.gr” είναι το site σας, πχ dnhost.gr)
  • Email account: Χρησιμοποιήστε ένα υπάρχον email λογαριασμό ή δημιουργήστε ένα νέο μέσα από το control panel σας.
  • Σαν θύρα εξερχόμενης αλληλογραφίας χρησιμοποιήστε την 587.

Διαβάστε τις Αναλυτικές Οδηγίες για το SMTP Αuthentication

4. ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΟ SITE ΣΑΣ ΣΤΟ SERVER

Αν δεν έχετε FTP πρόγραμμα και θέλετε να ανεβάσετε τα αρχεία σας με FTP, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα από τα παρακάτω:

  • Core FTP
  • SmartFTP
  • GoFTP
  • CoffeeCup Free FTP
  • FireFTP (plugin για τον Mozilla Firefox)
  • Total Commander
  • FTP Explorer:
  • Smart FTP
  • Fetch (για Mac)
  • Ace FTP3

Υπάρχει μια ποικιλία προγραμμάτων FTP -αν κανένα από τα παραπάνω δεν σας κάνει- που μπορείτε να βρείτε εύκολα μέσω μιας μηχανής αναζήτησης.

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ FTP ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΑΣ

Δημιουργείτε μια νέα FTP σύνδεση πχ domain.gr (όπου domain.gr είναι το δικό σας domain) και βάζετε:

  • Host name: ftp.domain.gr ή την IP του Hosting σας (εάν το domain σας δεν έχει ενεργοποιηθεί στους servers μας)
  • FTP Username και FTP Password: αυτά που δηλώσατε πρίν, κατά την εγκατάσταση του domain name στο πακέτο σας.
  • FTP Port (θύρα): 21

ΣΕ ΠΟΙΟ ΦΑΚΕΛΟ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΤΕ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΣΑΣ

Ανεβάστε τα αρχεία σας ΜΟΝΟ στο φάκελο httpdocs.

ΔΕ ΘΥΜΑΣΤΕ ΤΑ FTP LOGINS ΣΑΣ;

Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να δείτε ποια τα τρέχοντα FTP στοιχεία εισόδου ή να τα αλλάξετε.

5. ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ SITE ΣΑΣ

Η Aρχική σελίδα θα πρέπει να είναι της μορφής index.htm, index.html, index.php κτλ. Φροντίστε όμως αφού ανεβάσετε τις σελίδες σας στο server, να διαγράψετε ή να αντικαταστήσετε την προ-υπάρχουσα αρχική σελίδα (index.html) που έχει δημιουργηθεί αυτόματα από το Plesk πακέτο φιλοξενίας σας.

6. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ JOOMLA, WORDPRESS ΚΛΠ

Με κάθε πακέτο hosting παίρνετε Δωρεάν Open Source εφαρμογές για να κατασκευάσετε ή να εμπλουτίσετε τo site σας με νέες λειτουργίες.

H εγκατάσταση τους γίνεται πολύ εύκολα, με μερικά κλίκ μόνο. Αφού έχετε επιλέξει το domain σας (Καρτέλα "Websites & Domains" > κλικ στο domain σας), πατήστε στην Καρτέλα "Applications" ("Eφαρμογές") και από εκεί πατώντας στο "Featured Applications" θα δείτε τις δημοφιλέστερες εφαρμογές (Joomla/WordPress κλπ) ή στο "All Available Applications" θα δείτε όλες τις διαθέσιμες εφαρμογές, και θα εγκαταστήσετε αυτή που θέλετε, συμπληρώνοντας τα στοιχεία που σας ζητούνται.

Αργότερα από την επιλογή "Manage Installed Application" θα μπορείτε να διαχειριστείτε παραμέτρους της Εφαρμογής που έχετε εγκαταστήσει στο domain σας.

7. BACK UP - ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Μπορείτε να πάρετε νέα (ή να επαναφέρετε παλαιότερα) αντίγραφα ασφαλείας (back up) του domain που φιλοξενείτε στο λογ/σμό σας μέσα από το Plesk. Μπορείτε ακόμη, να προγραμματίσετε τη λήψη του backup την ίδια ημέρα και να κατεβάσετε το αρχείο στον Η/Υ σας ή σε απομακρυσμένο διακομιστή (remote server). Σημειώστε ότι κάθε βράδυ, διαγράφονται αυτόματα τα Plesk backup της προηγούμενης ημέρας.

Η DnHost κρατάει backup όλων των servers της (Managed Backup) σε άλλο, εξωτερικό αποθηκευτικό σύστημα, ανεξάρτητα από τα backup που μπορεί να πάρετε εσείς μέσω του Plesk.

Aν κάτι δεν πάει καλά με την επαναφορά του backup που πήρατε από το Plesk, ζητήστε μέσω email (support@dnhost.gr) τη βοήθειά μας ή να επαναφέρουμε backup του site σας από το δικό μας Managed Backup Server.

Αναφέρτε το domain σας και τι ακριβώς θέλετε να επαναφέρουμε (πχ: μόνο τα αρχεία, αρχεία και βάση δεδομένων, μόνο email λογ/σμούς, κλπ). ΠΡΟΣΟΧΗ: Kάθε πελάτης δικαιούται ΜΙΑ (1) Δωρεάν επαναφορά δεδομένων το μήνα.

Κάθε επιπλέον επαναφορά μέσα σε χρονικό διάστημα 30 ημερών, επιβαρύνεται με 15€ συν ΦΠΑ. Η dnHost δεν είναι Yπεύθυνη για οποιοδήποτε σφάλμα ή δυσλειτουργία προκληθεί κατά τη χρήση του εργαλείου Plesk backup ή στο Managed backup της.

Σε κάθε περίπτωση οφείλετε να έχετε ένα πρόσφατο backup του domain σας στον Η/Υ σας ή σε άλλη τοποθεσία.

8. ΒΑΣEIΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΜΥSQL / MS SQL

Κάντε είσοδο στο Plesk και κλικ στο subscription που αφορά το domain για το οποίο θέλετε να δημιουργήσετε μία ή περισσότερες βάσεις δεδομένων.

Έπειτα πατήστε στο κουμπί "Databases" στην περιοχή "Webhosting & domains" και θα ανοίξει σελίδα με τίτλο "Databases for domain domain.gr" (όπου domain.gr είναι το δικό σας domain).

Από εκεί κάνοντας click στο "Add New Database", θα μεταφερθείτε στη σελίδα "Add new database" όπου θα μπορέσετε να δηλώσετε το επιθυμητό όνομα της βάσης (Database name) τον τύπο της βάσης  το Όνομα Χρήστη και τον Κωδικό που θέλετε για σύνδεση με τη βάση σας.

9. ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Α. Ξεκίνημα: Για να κάνετε ένα εύκολο και καλό ξεκίνημα, αρκεί να αφιερώσετε 30 λεπτά στην γνωριμία με τις λειτουργίες web hosting, να διαβάστε προσεκτικά αυτό το email και ακολουθήστε πιστά τις οδηγίες του.

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε ότι:

Η εξοικείωση και η εκμάθηση των λειτουργιών του Plesk Panel, του Η/Υ σας, του Outlook Express, των Internet Explorer/Firefox/Chrome κλπ, των FTP προγραμμάτων, του Joomla/WordPress κλπ είναι αποκλειστική ευθύνη και υποχρέωσή σας.

Η dnHost σας παρέχει τις υπηρεσίες της ως έχουν, χωρίς άλλη υποχρέωση (όπως την εκπαίδευση σε αυτές), πέραν της καλής λειτουργίας τους & της παροχής τεχνικής Υποστήριξης σε περιπτώσεις προβλημάτων του μηχανημάτων της ή του δικτύου της.

Δε χρειάζεται φόβος απέναντι στο internet αλλά διάθεση για γνώση και χειρισμό αυτού του εργαλείου, που έχει σκοπό να διευκολύνει την επικοινωνία μας και να μας ωφελήσει οικονομικά.

Σαν Webmaster οφείλετε να αναβαθμίζετε στην τελευταία έκδοση όλες τις web εφαρμογές, όπως phpBB forum, Joomla CMS, chat, φόρμες επικοινωνίας e-mail και λοιπά scripts, που έχετε εγκαταστήσει στο domain σας και να χρησιμοποιείτε ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ!!

Β. Για τεχνική υποστήριξη σε περίπτωση συγκεκριμένου τεχνικού προβλήματος: Στείλτε ένα σύντομo αλλά περιεκτικό e-mail ή συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας που υπάρχει στο site μας.

Αναφέρετε το ονοματεπώνυμό σας Εξηγήστε με σαφήνεια και συντομία το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε. Διευκρινήστε domain, φάκελο domain, περιοχή του Plesk, το e-mail account, όνομα βάσης δεδομένων κλπ που αφορά το θέμα Ποιο μήνυμα σφάλματος λαμβάνετε, σε ποιά διεύθυνση & με ποιά διαδικασία θα το αναπαράγουμε.

Δώστε τους κωδικούς που θα χρειαστούμε για πρόσβαση στην υπηρεσία που δίνει σφάλμα. Αν ασχολήστε με το site σας και δεν ξέρετε πως μπορείτε να επιτύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα, θα χαρούμε να σας συμβουλεύσουμε, αν έχουμε τη δυνατότητα.

  • Αφού στείλετε το e-mail σας, θα λάβετε αυτόματη απάντηση με ένα κωδικό της μορφής ABC-1234-678, σαν ένδειξη ότι λάβαμε το email σας.
  • Το 87% των e-mail απαντώνται σε 1-3 ώρες ενώ το 95% των προβλημάτων επιλύονται εντός 24 ωρών!
  • Πολλαπλά e-mail με το ίδιο θέμα και κλήσεις στο τηλεφωνικό μας κέντρο ή live chat, δε θα επισπεύσουν την επίλυσή του θέματός σας. Το αντίθετο.
  • Φανείτε συνεργάσιμοι και βοηθήστε τον εκπρόσωπό μας ακούγοντάς τον/διαβάζοντας προσεκτικά το e-mail του και παρέχοντάς του όλες τις πληροφορίες που θα σας ζητήσει.

  Σας ευχαριστούμε πολύ για την προτίμησή σας και σας ευχόμαστε καλή επιτυχία με τη φιλοξενία των ιστοσελίδων σας.